2016-08-30

”RAW är inget substantiv, RAW är ett verb”, säger G-Stars nya delägare och Head of Imagination, Pharrell Williams, när han får frågan om vad raw betyder. För första gången i varumärkets historia går G-Star bortom produkten för att presentera frågan: ”Vad är RAW?”.

För att svara på frågan kommunicerar G-Stars FW16-kampanj historien om vad som finns under ytan av själva märket: personerna som utgör det, deras hantverk och områdena de använder sig av. Denna historia och efterföljande metaforiska resa genom G-Stars värld porträtteras med hjälp av RAW Family Portrait. Sättet på vilket personerna är uppställda på fotot framhäver märkets tro på jämställdhet och lagarbete. Att skala av utsidan för att upptäcka vad som ligger bakom - det är raw.

RAW Family Portrait är bara en del av en kampanj som byggts i olika lager. Kampanjen består även av en film som framhäver att designprocessen sker på G-Stars huvudkontor i Amsterdam, samt en serie digitala kortfilmer som berättar historien om varumärkets produktteknikprocess, besatthet av 3D-denimdesign, engagemang inom hållbar innovation och mycket mer. Genom hela säsongskampanjen blir det tydligt: den verkliga meningen av raw är en personlig uppfattning som inte kan förklaras, den måste upplevas för att kunna förstås.

Anmärkningar till redaktörer

G-Star RAW

G-Star RAW grundades 1989 och drivs av filosofin "Just the Product". Tack vare vår hängivelse till kvalitet och utveckling är varumärket i denim-industrins framkant. Vi producerar banbrytande produkter och vi växer snabbt till ett globalt varumärke. I och med att vi uppfann "3D Denim"-metoden för uppbyggnad av jeans 1996 och skapandet av G-Star Elwood, erbjuder G-Star nu ett brett utbud av kläder, accessoarer, skor och glasögon, samt jeans som är vår kärna. I februari i år tillkännagav G-Star RAW och Pharrell sitt strategiska partnerskap i vilket Pharrell Williams är delägare av jeansmärket och innehar titeln ” Head of Imagination”. Pharrell Williams är involverad i företaget på många kreativa nivåer, från kollektioner till reklam och affärsstrategier.

g-star.com

View full release